Werkbezoek Armeense gemeenschap Almelo

23-09-12_Haga_portrait_STR_3.jpg
Door Anja Haga op 11 november 2023 om 09:00

Werkbezoek Armeense gemeenschap Almelo

Het Armeense volk heeft het zwaar te verduren en daarom moeten we hen blijven steunen. Om die reden bracht ik vrijdag een werkbezoek aan Almelo, waar de grootste Armeense gemeenschap van Nederland woont.

De afgelopen maanden zijn veel Armeniërs uit Nagorno-Karabach gevlucht vanwege de agressie vanuit Azerbeidzjan. Ik vind dat de de Europese Unie er alles aan moet doen om te voorkomen dat de situatie in en rond Nagorno-Karabach verder verslechtert.

In oktober heb ik in een plenaire bijdrage nog aangegeven dat de EU de kant van Armenië moet kiezen.

De Armeense gemeenschap in Almelo besteedt veel aandacht aan het onderhouden van de eigen culturele identiteit en vooral ook het geloof in Jezus Christus. Helaas lijdt het Armeense volk al eeuwenlang onder verstrooiing en verdrukking. Daarom, en omdat we ons vanuit ons geloof sterk verbonden voelen met de Armeense gemeenschap, bezocht ik hen samen met wethouder Alwin te Rietstap.

Labels: , ,