Anja Haga verrast collega’s met hypermoderne watertap voor ingang Parlement

CU-Logo-Eurofractie-RGB-SocialMediaPF.png
Door Eurofractie ChristenUnie op 25 april 2024 om 08:50

Anja Haga verrast collega’s met hypermoderne watertap voor ingang Parlement

Voor de ingang van het Europees Parlement verrast Europarlementariër Anja Haga (ChristenUnie) haar collega’s met een hypermoderne watertap. Ze kondigde haar actie van tevoren aan door iedereen uit te nodigen met de mededeling ‘breng je eigen waterfles mee’. Haga: ‘Deze week stemmen we over ontzettend belangrijke afval- en duurzaamheidswetgeving. Ik maak graag mijn collega’s attent op het belang hiervan en welke verantwoordelijkheid zij ook zelf kunnen nemen om de wereld een stukje beter en groener te maken.’

De toegestroomde Europarlementariërs maakten samen een foto rond de watertap met hun hervulbare flesjes. Haga: ‘Het onnodig verpakken van water, vooral met plastic, is desastreus voor de gezondheid van onze wereld. De oceanen zijn bezaaid met plastic dat maar een enkele keer gebruikt is. De hoeveelheid uitstoot en natuurbeschadiging die hiermee gepaard gaat is ongekend. Ik ben dan ook zeer blij dat het Europees Parlement heeft gewerkt aan maatregelen om dit tegen te gaan.

De watertap is ontworpen om gedrag te veranderen en laat actuele informatie zien over hoeveel verspilling ermee wordt voorkomen.  De tap is afkomstig van de bekende sociale onderneming Dopper, die bekend is van haar kenmerkende waterflesjes en haar slogan ‘just refill’. Haga: ‘Super om zo samen te werken voor een gezamenlijk doel, namelijk een schonere en eerlijke wereld. Het mooie aan Dopper is dat ze impact voorop hebben staan boven winst. Bedrijven die zich zo bewust zijn van hun maatschappelijke functie en daar ook nog een verdienmodel omheen weten te bouwen, kan ik alleen maar toejuichen.’

Foto: CEO Dopper Virginia Yanquilevich met Europarlementariër Anja Haga bij de hypermoderne watertap