Berichten over Goed rentmeesterschap

1. antoine-giret-7_TSzqJms4w-unsplash.jpg
    Door Anja Haga op 13 maart 2024

Eindelijk Europese regels om verspilling tegen te gaan

Het Europees Parlement heeft ingestemd met een voorstel om fors minder voedsel en textiel te verspillen. Op deze biddag voor gewas en arbeid bidden we voor een goede oogst. Zuinig omgaan met ons eten en onze kleiding hoort daarbij. Ik ben dan ook erg blij met dit voorstel.

2. julia-weihe-sicwNXxBy1M-unsplash.jpg
    CU-Logo-Eurofractie-RGB-SocialMediaPF.png
    Door Eurofractie ChristenUnie op 7 maart 2024

ChristenUnie wil Europese helderheid over gasboringen Waddenzee

Demissionair staatssecretaris Mijnbouw Hans Vijlbrief besloot recentelijk voorlopig geen vergunning te geven voor gasboring onder de Waddenzee. De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) wilde namelijk graag gaan boren onder Ternaard. Europarlementariër Haga (ChristenUnie) vindt dit dodelijk voor het vertrouwen in de overheid en wil weten wat de Europese gevolgen zijn.
  3. markus-spiske-4yK8iDaWnm8-unsplash.jpg
    Door Anja Haga op 27 februari 2024

Waarom ik vóór de Europese natuurherstelwet zal stemmen

De natuurherstelwet gaat, na veel debat en onderhandelingen, de eindfase in. Dinsdag 27 februari stemt het Europees Parlement over het eindakkoord. Het is belangrijk dat de wet wordt aangenomen, zodat niet alleen de natuur versterkt wordt maar juist de landbouw zicht heeft op een duurzame toekomst. Voedselzekerheid hangt tenslotte af van sterke biodiversiteit.

4. thisisengineering-raeng-buaG9Lh16VQ-unsplash.jpg
    Door Anja Haga op 8 februari 2024

Genetische aanpassing gewassen

Het Europees Parlement heeft een voorstel aangenomen voor nieuwe vormen van genetische modificatie van planten. Gelukkig wordt de soortengrens niet overschreden en blijft de consument keuzevrijheid houden.